نگین انگشتر (روستای گرمه)
ادبی


طبق شنیده ها عصر امروز سه شنبه 6 / 4 /91 در قسمتی از دشت گرمه در جنوب غربی امامزاده جنید آتش سوزی اتفاق افتاده . طبق اطلاعات واصله آتش سوزی گسترش چندانی نداشته و خاموش شده است . اخبار تکمیلی پس از بررسی دقیق اعلام خواهد شد .

بسمه تعالی

این روزها حرف و حدیثهایی درباره برکه های دشت گرمه شنیده میشود ، از آنجا که این برکه ها نقش زیادی در زهکشی و تلطیف هوای گرمه دارد از همه ی هموطنان عزیز در هر جای دنیا که هستند تقاضا میکنیم در نظر سنجی مربوط به برکه ها که در  حاشیه سمت راست وبلاگ  قرار داده شده شرکت نمایند . جهت اهمیت موضوع به مطلبی که با عنوان زهکشی دشت گرمه در همین وبلاگ منتشر شده مراجعه نمایید .

نمای کلی دشت

دشت های معروف گرمه

 

1-      دشت سالار:در دامنه کوه های غربی روستا واقع است .خاک بسیار خوبی دارد که متاسفانه از حدود 50 سال پیش به علت ته زنی چشمه از آب افتاده ودرخت های آن خشک شده اند.

 

2-      دشت جوی میان: بعد از دشت سالار است وحدود یک سوم کشتخوان گرمه را  شامل می شود .

 

3-      دشت بهمن بین دو امامزاده بزرگوار جنید وعبدالله واقع شده  ودر کنار منازل مسکونی است.

 

4-      دشت مزرا(مزرعه): این دشت تبدیل به منطقه مسکونی شده است.

 

5-      دشت زیر حوض:درباره محله در حوض توضیح داده شده دشتی که آب آن از حوض می گذرد به این نام است ودر شرق روستا قرار دارد.

 

6-      تَهِ بُنَه در: منتهی الیه شرقی وتمامی کشتخوان گرمه است وبه راه گرمه نیشابور محدود می شود .

ته بنه در

 

7-      جوی میان حصبی:گرمه ای ها به خور می گویند حصب دشتی که به سمت خور است به این نام است.

جوی میان حصبی

 

8-      در   انبار:کنار قلعه گرمه آب انبار ی است  که مورد استفاده مردم بوده واز آب روستا پر می شده است. دشتی که به این آب انبار نزدیک است به این نام است.

انبار

 

 

 


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر،عـکس و مطلب از گرمه و دل نوشته و آدرس sooreno.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان